Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace ekonomik Nigérie a Indonésie od 90. let do současnosti
Valovik, Valeryia ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací ekonomik Nigérie a Indonésie od 90. let do současnosti. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou aktuální silné a slabé stránky jejich hospodářství a jaké faktory nejvíce ovlivňovaly a ovlivňují ekonomický vývoj Nigérie a Indonésie v současnosti. Plnění tohoto cíle je zajištěno pomocí srovnání jednotlivých aspektů jejich historického, sociálního, kulturního, politického a ekonomického vývoje. Zvláštní důraz je kladen na analýzu zahraničního obchodu těchto států a sektor těžby nerostných surovin. Na závěr je provedena statistická analýza závislosti růstu jejich ekonomik na ceně ropy. Diplomová práce je členěna do sedmi dílčích podkapitol.
The sensitivity analysis of the change in oil price on Norwegian government budget in years 2005-2015
Yarova, Hanna ; Pekárek, Štěpán (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
This study selectively surveys, unifies and extends the literature on the volatility of prices on commodity goods, in particular oil and its effect on the government budget of Norway in the period from 2005 until 2015. It employs an analytic framework that examines the sensitivity of the economical channels that connect the government budget of Norway to the offshore economy. Data was gathered from the reports provided by the Ministry of Finance, Statistics Norway and Norges Bank. Findings suggest that oil price is an important factor affecting the government revenues and expenditures and that from the assesses channels only the channel of Government Pension Fund Global in Norway is the least sensitive to fluctuation in the oil prices. .
The Impact of Oil Prices on Macroeconomic Indicators in Azerbaijan and Georgia
Karimov, Farhad ; Horváth, Roman (vedoucí práce) ; Kraicová, Lucie (oponent)
Using a multivariate vector autoregression (VAR) approach, this paper investigates the relationships between oil price and macroeconomic indicators of closely interrelated developing economies of oil exporting Azerbaijan and oil importing Georgia based on monthly time series from January 2001 to November 2012. The model is estimated for each country separately and the results are object for comparison. The empirical evidence suggests that oil price has significant effects on macroeconomy in both countries. In particular, these effects are positive for all 3 macroeconomic variables on the example of Azerbaijan. On the example of Georgia, these effects are positive for GDP and inflation rate, and, negative for exchange rate. On the other hand, macroeconomic indicators of Azerbaijan fail to affect oil price level.
Závislost na ropných výnosech, ceny ropy a měnové kurzy: analýza denních dat
Budkov, Roman ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Formánek, Tomáš (oponent)
Tato práce zkoumá vztah mezi cenami ropy a měnovými kurzy zemí vyvážejících ropu z hlediska jejich závislosti na ropných výnosech. V práci byly použity denní hodnoty cen a kurzů za období 2005-2015. V první části jsou popsána data a základní charakteristiky jednotlivých zemí. Druhá část zahrnuje ekonometrickou teorii, na níž je založena praktická část. Aplikace modelu korekce chyby vede ke kontroverzním výsledkům. Analýza založená na přístupu GARCH prokazuje pozitivní vztah mezi hodnotou měn a cenou ropy, avšak souvislost s závislostí na ropných výnosech není zcela zřejmá. Práce rovněž podporuje závěry existujících výzkumů, jako například negativní vztah mezi hodnotou amerického dolaru a cenami ropy.
Which Factors Drive Growth of Demand for Passenger Air Travelling?
Ondrejová, Zuzana ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Vozárová, Pavla (oponent)
Patří průměrné HDP mezi hlavní faktory ovlivňující poptávku po letecké přepravě pasažérů? Na základě analýzy časových řad pro severoamerický region a region blízkého východu se nám nepodařilo zamítnout hypotézu o pozitivním efektu průměrného HDP na poptávku po letecké přepravě. Rovněž se práce zabývá analýzou saturace trhu, přesněji předpokladem, že pozorované efekty průměrného HDP jsou slabší na rozvinutých a zároveň více nasycených trzích. Hypotéza vztahující se k saturaci trhu však byla zamítnuta. Naopak výsledkem výzkumu byl efekt pozorován pro oblast Severní Ameriky ve srovnání s regionem blízkého východu o deset procent silnější. Kromě toho odhady poukázali na významnost cen ropy jako podstatného faktoru zodpovědného za růst poptávky po letecké přepravě pasažérů.
Ceny pohonných hmot a jejich vlivy na silniční dopravu
KOTEK, Jiří
Vývoj silniční dopravy v České republice byl podroben porovnání s vývojem cen pohonných hmot pomocí jednoduchého statistického šetření. Bylo zjištěno, že objem přepraveného zboží nákladní silniční přepravou v ČR se pohybuje nezávisle na cenách nafty a benzinu v jednotlivých letech. Tento jev vysvětluje firemní prostředí přepravních společností, jež jsou ve většině případů smluvně vázány k zakázkám na delší dobu do budoucnosti a na změny cen pohonných hmot nemají možnost reagovat. Výkony nákladní i osobní dopravy se spolu s růstem cen pohonných hmot zvyšují, což je způsobeno růstem ekonomiky České republiky, tudíž větším počtem zakázek a tržních příležitostí. Statistická analýza tedy potvrzuje výše stanovené hypotézy. Ceny pohonných hmot dále pak nemají vliv na růst ani složení dopravního parku České republiky. Počet vozidel se v posledních letech stabilně zvyšuje bez ohledu na vývoj cen paliv. Ekonomická krize tento růst pouze zpomalila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.